Close

13-02-2019

De mogelijkheden van omnichannel software bekijken

Tijdens mijn studie liep ik stage bij een retailer. Ik deed een retail en marketing georiënteerde studie en wilde graag een stage waar ik veel kon leren, na verschillende gesprekken koos ik voor dit bedrijf. Ik had een erg leuke tijd bij dit bedrijf en mocht veel verschillende projecten uitvoeren. Mijn begeleider was erg blij met mijn hulp en liet mij erg vrij, maar ik kreeg wel de benodigde begeleiding. Ik ging na mijn stage weer verder met mijn studie en krijg hierna een baan bij een groot internationaal bedrijf. Hier werkte ik bijna drie jaar en voerde daar veel verschillende projecten uit. Ik zag dat er een vacature openstond bij mijn oude stagebedrijf en dit leek mij erg interessant. Ik nam contact op met mijn oude begeleider en ze zochten iemand met veel projectervaring. De projecten kwamen overeen met wat ik tijdens mijn eerste baan had gedaan en ik werd voor de baan aangenomen. Het bedrijf heeft verschillende winkels, een webshop en verkoopt aan andere bedrijven, ze merkten dat dit voor veel problemen zorgde met de voorraadbeheer en dat hun software hier niet goed mee kon omgaan. Verkopen via verschillende kanalen vraagt vaak een specifieke aanpak per kanaal en de oude software gaf niet voldoende inzichten. Ik had bij mijn vorige werkgever een vergelijkbare opdracht uitgevoerd en toen bleek speciale omnichannel software de beste keuze. Ik voerde de opdracht toen uit voor een bedrijf in een andere branche, maar zij hadden vergelijkbare problemen. Omnichannel software is geschikt voor bedrijven die via verschillende kanalen verkopen en kan vaak aangepast worden op de wensen van een bedrijf. Voor mijn werkgever leek mij omnichannel software ook de beste keuze, maar ik besloot om eerste de verschillende opties te bestuderen, zodat ik de beste keuze kon maken.   

Omnichannel software via Novulo

Online zocht ik naar bedrijven die omnichannel software ontwikkelen en ik vond verschillende aanbieders. Steeds meer bedrijven verkopen via verschillende kanalen, omdat het tegenwoordig erg gemakkelijk is om via verschillende kanalen te verkopen, maar vaak is het ook noodzakelijk voor een bedrijf. Doordat veel bedrijven op deze manier verkopen, is er ook steeds meer omnichannel software beschikbaar. Ik vond een aantal partijen die mijn geschikt leken en ik vroeg een gesprek aan bij deze bedrijven. Deze bedrijven konden ons allemaal helpen, maar na verschillende gesprekken bleek Novulo de beste keuze. Op de website https://www.novulo.com/omnichannel-software van Novulo, had ik al gelezen wat dit bedrijf voor andere bedrijven kan doen. Ze bieden voor veel verschillende bedrijfsprocessen software aan en zorgen dat dit allemaal goed op elkaar aansluit. Tijdens de gesprekken bleek ook dat zij ons konden helpen met al onze problemen en voor alles al software hadden ontwikkeld. Als de bestaande software onze problemen niet kon oplossen, dan kunnen ze ook maatwerk leveren. Dit bedrijf bood de omnichannel software aan waar wij naar opzoek waren en voor een goede prijs. Ik besprak de vorderingen regelmatig met mijn baas en hij vond dit ook de beste keuze, uiteindelijk besloten wij om met Novulo samen te werken.   

Een grote verbetering

Sinds wij de omnichannel software van Novulo afnemen zijn al veel van onze problemen verholpen. Wij gebruiken de software nu twee maanden, waardoor iedereen er nog mee moet leren omgaan, maar we zien al veel voordelen. Onze processen zijn veel inzichtelijker en de software is zeer geschikt voor onze situatie. Voor omnichannel software kan ik het bedrijf Novulo aanraden.

  • Veel problemen met oude software
  • Novulo biedt veel mogelijkheden
  • Maatwerk is ook mogelijk
  • Veel problemen zijn al verholpen
  • Onze processen zijn inzichtelijker